November –Társas kapcsolatok
Ebben a hónapban még egy feladat erejéig visszakanyarodtunk az előző havi témához, mivel október hónap végén rendkívüli szünetet rendeltek el iskolánkban, nem sikerült az befejeznünk. Nagyon lelkesen gyűjtöttük, préseltük a faleveleket, várták a falevélképek készítését, így még elkészítettük a mi „sólymainkat” a Sólyomszemmel feladathoz. A következő boldogságórát relaxálással kezdtük. Ezután megbeszéltük, hogy milyen társas kapcsolatok alkotják, alakítják az ő kicsi életüket. Az őket körülvevő, szerető emberekkel kialakított kapcsolataik: barátság, családi kapcsolatok, iskolai életükben jelenlévő kötödéseik fontosságáról beszélgettünk. Különböző szívecskés színezőket vittem nekik, az volt a feladatuk, hogy annak a személynek színezzék ki és adják oda, aki a számukra a legfontosabb. Többnyire apukáknak, anyukáknak készültek a szívek, de volt testvér, barát, nagyszülő is. A következő alkalommal a barátságról beszélgettünk. Összegyűjtöttük közösen, hogy mitől működik jól egy barátság, mit adhatnak egymásnak a barátok. Nagyon ügyesen összegyűjtötték a barátság legfontosabb ismérveit: védjük meg a barátunkat, ne legyünk vele irigyek, ne verekedjünk, veszekedjünk vele, szeressük egymást, ne csúfoljuk a másikat, ne bántsuk szavakkal sem, játsszunk, tanuljunk együtt, okosan vigyázzunk rá, segítsük egymást a bajban, mondjuk el neki a titkainkat. Körbe rajzoltuk a kezünket és olyan rajzokkal díszítettük, ami a barátságról eszükbe jutott. Ezekkel a kezekkel dekoráltuk a „Jó hírem van!” dobozt. Nagyon jól a mindennapjaink részévé vált a jó hírek mesélése, néhány hét után már ők kérték, hogy mesélhessenek. Le is rajzoltuk a jó híreket és a dobozba kerültek. Aranyosak voltak, ahogy örültek a másik örömének, jó híreinek. Figyeltek egymásra, bátorították egymást. Remélem, hogy ráéreztek arra, hogy mennyire szükségünk van egymásra.

Kadaravek Judit

November hónapban a társas kapcsolatok volt a téma. Feladat volt fotóalbum készítése, meseírás. Sokat beszélgettünk barátságról, emberi kapcsolatokról, értékes emberekről. Nagy örömünkre a 4. osztály morgó22 névre hallgató csapata ismét bekerült a hónap csoportjai közé. A részletes beszámoló itt olvasható:

http://boldogsagora.hu/hirek/a-tarsas-kapcsolatok-honapjanak-csoportjai/

Kadaravek Judit

Október- optimizmus
Az októberi boldogságórákon sok vidám feladatot oldottunk meg. Relaxáció és a hónap dalának meghallgatása után beszélgettünk arról, hogy mit jelent az optimizmus. A könnyebb megértéshez megnéztük a keszthelyi Egry József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola egy korábbi, az optimizmusról készült videóját. Elolvastam nekik a Szomorú királykisasszony című mesét, beszélgettünk a meséről, majd nevettető játékot játszottunk, amit nagyon élveztek. Az optimista vélemény feladattal próbálkoztunk, talán az utolsó kérdés (Mit jelent az, hogy érdemes a jó dolgokat meglátnunk a bajban is?) volt számukra a legnehezebb, de azért próbáltunk erre is válaszokat találni. A sólyomszemmel feladatnak is nekifogtunk, összegyűjtöttük, hogy milyen jó dolgokat láthatna a képzeletbeli sólyom, ha az iskola tetejéről lenézne. A gyűjtött jó dolgok a következők voltak: barátságok, játék, egészség, vidámság, szeretet, szünetek, sakk óra, olvasás óra, amikor órákon mozgunk, tornázunk, vicces dolgok. Tervben volt, hogy préselt levelekből készítjük el a saját sólymainkat, de erre már nem jutott idő, mert sajnos hamarabb kikaptuk az őszi szünetet a tervezettnél. De sebaj, majd a jövő hónapban visszatérünk rá. Ebben a hónapban különösen szükségem volt nekem is arra, hogy optimistán lássam a világot, a világjárvány kis falunkba és iskolánkba is elért.

Kadaravek Judit

Október hónapban az a nagy öröm ért bennünket, hogy a Boldogságóra programban a 4. osztály morgo22 névre hallgató csoportja az alsó tagozatos csoportok közül bekerült a Hónap csoportjai közé. Három csoport kapta meg ezt a címet a sok közül, nagyon büszkék vagyunk rá! Október hónap témája az optimizmus volt. A részletes beszámoló az alábbi linken tekinthető meg:
http://boldogsagora.hu/hirek/megvannak-a-honap-csoportjai-2/

Kadaravek Judit


Szeptember- A hála gyakorlása
Hálás pillanatok
A hónap témája a hála volt. Elgondolkodtam szeptemberben, hogy jómagam is nagyon hálás vagyok, hogy végre a megszokott keretek között végezhetem a munkámat. Kis elsőseim érkeztek, amiért szintén nagy hálát érzek. A boldogságórákon relaxáltunk, elolvastam nekik a mesét a munkafüzetből. A mese kapcsán beszélgettünk a háláról, majd arról, hogy ők miért hálásak. Elkészítettük a nyári pillanatok feladatot, egyénileg rajzolták le a nyári élményeik közül azt, amiért a leghálásabbak. El is mesélték, majd egy közös montázst készítettünk az elkészült rajzokból.

Kadaravek Judit

A Jobb Veled a Világ Alapítvány által működtetett Boldogság Intézet nyílt pályázatot hirdetett magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára „Boldog Iskola” és „Örökös Boldog Iskola” cím elnyerésére. A Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola a 2019/2020-as tanévben pályázott és elnyerte a Boldog Iskola címet. A címátadó ünnepségre Budapesten a Kongresszusi Központban került sor. „A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.” A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Intézményünkben a 2. 3. 4. évfolyam csatlakozott a programhoz. Az osztályok havonta legalább egy boldogságórát tartanak, ahol feldolgozzák az adott témát.

Balogh Mária