A Hunyadi János Általános Iskola 2 pedagógus álláshelyet hirdet. Az álláshely augusztus 29-től tölthető be, határozatlan idejű kinevezéssel.
A pályázónak rendelkeznie kell az alábbi szakok bármelyikével: informatika , technika, matematika, kémia, biológia , testnevelés.
Pályázat beadása : Hunyadi János Általános Iskola
7521 Kaposmérő, Hunyadi u.11.
Tel: 06-203242490
Miovecz János
A FINO- FOOD Kft. által kiírt "Készíts képregényt egy Fino termékről!" rajzpályázaton vettünk részt az 1. b osztállyal.
A gyümölcsjoghurt elkészítési módjáról készítettünk képregényt.
Nagy örömünkre 1 hónap múlva megkaptuk a választ:
"Örömmel értesítem, hogy osztálya, a Hunyadi János Általános Iskola 1/B osztálya nagyon ötletes, kifinomult, szép alkotásával az idei pályázati felhívásunkban I. helyezett. Gratulálunk az osztálynak! Szép nyarat kívánunk!"
Patcára, a Katica-tanyára belépőt nyertünk. Nagyon élvezetes, tartalmas napot töltöttünk el ott az 1.b osztállyal!
Kristonné Kunicz Mária
A Mega-Papír 2004 Kft. rajzpályázatot hirdetett, melynek témája: "Légy jó, varázsolj mosolyt!" volt. A pályamunka elkészítéséhez a regisztrációt követően egy rajzeszközökből álló ingyenes termékcsomagot is kaptunk.
A gyerekek 2 témát jelöltek ki: állatmenhely, állatok örökbefogadása, a fogyatékkal élő gyerekek arcára mosoly-varázsolás.
A beadott pályamunkákkal az osztály elnyerte a 3.helyet, melynek jutalma egy 30.000 Ft értékű Stabilo írószercsomag volt.
Felkészítő nevelők: Horváth Szilvia és Szedmák Zsófia
Szedmák Zsófia
A Hebe Kft. 2021/2022-es tanévben meghirdetett Madarak és fák országos természetismereti és irodalmi projektversenyén sok izgalmas gyakorlati és elméleti feladattal találkoztunk.
A feladatok között szerepelt madármegfigyelés, erdei etikett összeállítása, faültetés, tesztfeladatok, képfelismerés, képzőművészeti alkotások és túraútvonalak elemzése, arborétumok és botanikus kertek felismerése, jellemzőinek csoportosítása, dioráma készítés.
A feladatok egyben nagy kihívások is voltak sok esetben, de nagyon élveztük a közös munkát, sokat tanultunk és nevettünk a megoldások készítése alatt.
Felkészítő nevelők: Szedmák Zsófia és Horváth Szilvia
Szedmák Zsófia
Az idei tanév Digitális Témahetére iskolánk, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola egy közös
intézményi projekttel készült a Sárospataki Református Általános Iskolával közösen.
A témahétre tervezett projektünk címe: „ A MI kis okos falunk” elnevezést kapta. Csikó Szilvia
kolléganőmtől érkezett a felkérés a közös munkára. Három rendkívül érdekes témát dolgoztunk fel a
közös projekt során:
1. Hogyan lehet vonzóvá tenni az elöregedő falvakat a fiatalok számára?
2. Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia az idős emberek életét?
3. Hogyan válhat egy elöregedő település okosfaluvá?
A felső tagozatos diákok közül a 6. 7. és 8. osztályos diákokat vontuk be a téma feldolgozásába.
Készültek makettek okos játszótérről és parkról, elkészült egy e-kávézó kicsinyített változata is.
Közösen terveztek a diákok egy Ökofesztivált változatos programokkal, és elkészült a fesztivál
LOGÓJA is gyurmából. A partnerintézményben okosrobot tervek születtek, amelyek a falvakban élők
életét könnyíthetik meg és egyben vonzóbbá is tehetik a vidéki életet.
A két iskola diákjai párhuzamosan dolgoztak a közös téma mentén, és egy közös PADLET felületen
osztottuk meg a projekttel kapcsolatos információkat, videókat és játékos kérdőíveket, majd az
elkészült produktumokat is. A témahét végén mindkét iskola megtekintette a másik intézményben
készült munkákat. A projekt zárásaként a közös munkáról egy kis videó is elkészült, amelyet a lenti
Padlet linken lehet megtekinteni.
Nagy örömünkre szolgált, hogy a Digitális Témahét idei Együttműködési Különdíját a mi közös
projektünk kapta. Nagyon büszkék vagyunk a diákjainkra, és az eredményes együttműködésre.
Dénesné Szak Andrea
2022. június 14-én tartottuk iskolánkban a diáknapot.
Játékos, gondolkodtató és ügyességi feladatokkal "mozgattuk meg" diákjainkat.
A 7-8. osztályosoknak angol versenyt szervezett Kiss Anett tanárnő.
A tantermekben puzzle, rejtvények foglalták le a gyerekeket, az alsósokat színezők is, a sportpályákon fiú-és leány futballmérkőzések követték egymást, a fák alatt népi gyermekjátékokkal ismerkedtek tanulóink.
Mozgalmas, kellemesen fárasztó, jó hangulatú napunk volt.
Csermann-né Huber Erika
Koszorúzással egybekötött megemlékezést tartottunk a Nemzeti Összetartozás Napja alkalmából, a 102 évvel ezelőtti trianoni békediktátum következtében elcsatolt magyarlakta területekről. „Semmi kétség, hogy Magyarországot igazságtalanság érte, s ez az igazságtalanság olyan természetű volt, amelybe jó lélekkel nehéz volt belenyugodni: a történeti Magyarország területi állományát az etnikai elv alapján bontották széjjel, ugyanakkor azonban ezt az etnikai elvet Magyarország terhére nyilvánvalóan megsértették.”(Bibó István) Az országtól az alábbi területeket csatolták el: Partium, Máramaros, Kárpátalja, Szepes és Árva megye, Felvidék, Csallóköz, Örvidék, Fiume, Muravidék, Muraköz, Drávaköz, Szlavonország, Bácska, Nyugat-Bánság, Kelet-Bánság, Erdély.
Miovecz János
A 6. osztállyal ellátogattunk tanulmányi kirándulásra a Desedára, a Fekete István Látogatóközpontba. A természettudomány tantárgyon belül is épp a vizek, vízpartok élővilágával foglalkozunk, így a kirándulásunk illeszkedett is az éppen tanultakhoz. A látogatóközpontban foglalkozáson vettek részt a gyerekek, ahol megismerkedtek a vízi és vízparti állatokkal, növényekkel. Bepillanthattak az itt élő állatok életébe, megfigyelték, hogy milyen változások történnek évszakonként. Játékos feladat keretében táplálék hálózatokat alakítottak ki, majd háton úszó vízi bolhát vizsgálhattak meg mikroszkóp alatt. Ezután megnéztünk az itt található állandó kiállítást, majd hajókáztunk a Desedán. Gyönyörködhettünk a körülöttünk lévő tájban és közben az itt élő állatokat is megfigyelhettük. Emlékként hűtőmágnest és könyvjelzőt kaptak a tanulók és emellett hasznos ismeretekkel és élményekkel is gazdagodtak.
Kissné Tombor Krisztina
A Zselici Csillagparkban idén is megtekinthették a 8. évfolyamos tanulóink a kupolában elhelyezett speciális távcső segítségével a Nap felszínét. Nagyon szép kitöréseknek lehettünk a szemtanúi. Majd a csillagászati kiállítás során szemügyre vehették a különböző összetételű meteorit darabkákat, ezt követően pedig a planetáriumi filmvetítés során a Napról illetve más csillagokról tudhattak meg érdekes - hihetetlennek tűnő- adatokat.
Miovecz János
A Határtalanul Program keretein belül az idei év 7. osztályosai sikeresen elutaztak Erdélybe, ahol egyaránt ismerkedhettek meg Erdély csodás történeteivel, és csodálhatták meg az Erdélyi tájat.
Csermann Sándor, Hegyeshalmi Csaba
Május 13-án egészségnapot szerveztünk, melynek keretében tanulóink nyers illetve szárított gyümölcsöket valamint zöldségféléket kóstolhattak meg a tanórai szünetekben. Az aulában lévő svédasztalos kiszolgálásban a szülői munkaközösség tagjai segítettek. Több szülő is hozzájárult otthoni aszalással a változatos gyümölcs illetve zöldség kínálathoz. A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara három munkatársa is részt vett a programon, ők játékos interaktív feladatokon keresztül segítették tanulóink egészségtudatos szemléletmódjának fejlesztését.
Miovecz János
Az idei Digitális Témahét előtt egy nagyon izgalmas felkéréshez csatlakoztunk. A Sárospataki Református Kollégium Általános Iskolájának pedagógusa Csikó Szilvia ötlete alapján belekezdtünk „A MI kis okosfalunk” közös projekt megtervezéséhez és megvalósításához.
A projektötlet egy tantárgyközi projekt, amelyben két intézmény, a Kaposmérői Hunyadi János Általános Iskola, valamint a Sárospataki Református Kollégium Általános Iskolájának diákjai vettek részt. Az intézmények közötti alkotói folyamatban hatodik, hetedik és nyolcadik osztályos tanulók dolgoztak együtt.
Magyarország egyik kezelendő kihívása az elöregedő társadalom, A népességfogyás szempontjából különösen nehéz helyzetben vannak a falvak, ahol a fiatal lakosság százalékos aránya nem éri el a 15 %-ot. Ezek nagy számban találhatóak az ország északkeleti részén és a Balaton keleti részén, vagyis abban a térségben, ahol a mi iskoláink is megtalálhatóak.
A Mi kis falunk résztvevői arra a kérdésre keresték a választ, hogy a mesterséges intelligencia hogyan segítheti az elöregedő falvakban élő emberek életét. Erre utal a címben szereplő MI szó.
Másrészt azt vizsgáltuk , hogy egy elöregedő falu hogyan indulhat el abba az irányba, hogy okos településsé vagy ökotelepüléssé váljon. Szó esett a lakosság életminőségének javításáról – például az egészségügyi, rekreációs szolgáltatások fejlesztésével a települések hatékony irányításáról, a zöld és megújuló energiák hasznosításáról az energiaellátásban, a közlekedés és a közbiztonság fejlesztéséről.
A harmadik egységben azzal foglakoztunk, hogyan tehetjük vonzóvá ezeket a településeket a fiatalabb nemzedék számára .Az ehhez kapcsolódó projetmunka egy helyi értékeket felmutató, a fiatal családok számára is vonzó fesztivál programtervének összeállítása és a logójának a megtervezése volt.
A projektben a 8. és a 7. osztályból vettek részt diákok. Szuper ügyesen dolgoztak, és remek alkotások készültek.
Itt láthatjátok ez elkészült közös projekttermékünket.
Dénesné Szak Andrea
Az idei évben iskolánkban projekt jelleggel került megvalósításra a program, hogy lehetőség szerint minél többen részt vehessenek benne.
Előkészületek: korosztályi (évfolyam szerinti) bontásban a diákok a programot megelőző héten interneten elérhető linkeket kaptak, melyek alapján a feladatokra készülhettek. Míg az alsós osztályok versekkel, rövid videókkal, dalokkal, énekekkel, versekkel ismerkedtek a témában, a felsős tanulók már áttekintést kaphattak a Madarak és fák napja történetéről, kialakulásáról.
Az aulában elkészült egy paraván, melyen a feladatok mellett versek, idézetek voltak olvashatóak, fényképekkel és szófelhőkkel tettük szemléletesebbé és érdekesebbé a programot.
A megvalósítás hetében az 1-2.évfolyamos tanulók „Feladatfüzet” formájában kapták meg feladataikat, melyből a hét folyamán szabadon választhatták ki a nekik tetsző dolgokat. Lehetőségük volt versillusztráció készítésére és verstanulásra, kreatív feladat keretében szabadon választott technikával plakát vagy egyéb projektmunka elkészítésére. Az ének-zene órák keretében madarak képeit kellett felismerniük és a madárhangokat a képekkel párosítani.
A 3-4.évfolyamosok és a felső tagozatos diákok pedig napi és heti feladatokat kaptak a faliújságon keresztül, melyek megoldásait egy lapon rögzítve, pénteken kellett bedobniuk a ládába. Elméleti és gyakorlati feladatokkal mérették meg magukat. A feladatok között szerepelt szófelhőből és a paravánon kitett leírásokból való információkeresés, préselt növényi részek felismerése, madarak és fák képeinek felismerése és megnevezése fényképek alapján, versek és dalok gyűjtése, kiegészítése.
A feladat-megoldások értékelésére a jeles napon, május 10-én került sor. Egyéni és osztályszintű jutalmakat is kaptak a tanulók.
Szedmák Zsófia
Iskolánk az idei évben is részt vett a Fenntarthatósági Témahét programjaiban. Ennek keretében a felsős osztályokkal egy héten át ezzel a témakörrel foglalkoztunk, ezen belül is a Fenntartható életmód modult dolgoztuk fel.
Megismerkedtünk a fenntarthatósággal, mint fogalommal, ökológiai lábnyomot vizsgáltunk, megnéztük az összetevőit, sőt a saját egyéni lábnyomunkat is kiszámoltuk. Az adatok meghökkentették a gyerekeket, ez jó alapot adott az erről való beszélgetésre.
Megbeszéltük, hogy mi mit tehetnénk az ügy érdekében, miként csökkenthetik ezt az értéket. Nagy szerepet kapott a téma iránti érzékenyítés, mert fontos, hogy érezzék, hogy ők is tehetnek kis lépéseket a változások érdekében.
A témahét keretein belül videót néztünk Jane Godall-tól, ez alapján beszéltünk a fenntartható divatról. Nagy hangsúlyt kapott a fenntartható táplálkozás és az élelmiszerpazarlás. A gyerekek is tudják, hogy ez nagy probléma manapság, így közösen ötleteltünk, hogy hogy tehetnénk ez ellen. Szót ejtettünk az „okostányérról”, hogy milyen fontos az egészséges és fenntartható táplálkozás a mi mindennapjainkban is. Sokat beszélgettünk arról, hogy mi mit tehetnénk a fenntarthatóbb életmódért, táplálkozásért és az élelmiszerpazarlás csökkentéséért. A hét végén csoportos és egyéni „fogadalmakat” fogalmaztunk meg a gyerekekkel, melyekre igyekeznek ezután jobban odafigyelni, hogy ők is fenntarthatóbb életmódot éljenek.
Kissné Tombor Krisztina
Tisztelt Szülők!
Tájékoztatom Önöket, hogy a 2022/2023-as tanév 1. évfolyamára történő beiratkozás időpontjai:
2022. április 21. 8:00-16:00
2022. április 22. 9:00-17:00
Felhívom figyelmüket, hogy a beiratkozás KRÉTA e-ügyintézésen keresztül is lehetséges. Személyes beiratkozás esetén, amennyiben lehetőségük van rá, kérem nyomtassák ki a lent található mellékleteket és kitöltve hozzák magukkal az ügyintézés gyorsítása érdekében.
A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség:
Mellékletek beiratkozáshoz:
KRÉTA e-ügyintézésen keresztüli beiratkozáshoz kattintsanak a következő linkre: KRÉTA e-ügyintézés
E-ügyintézéses beiratkozáshoz szükséges segédletet erre a linkre kattintva érhetik el: e-ügyintézés segédlet
Az első osztályos tanulók diákigazolvány igényléséről szóló tájékoztatót elolvashatják itt: Diákigazolvány igénylése első osztályos tanulóknak
Miovecz János
igazgató
Az ENSZ 1993-ban március 22-ét a Víz Világnapjává nyilvánította. E napon világszerte megemlékeznek a vízről, a vízkészletek megóvásáról és a vízminőség megőrzésének fontosságáról. A víz fontosságára és jelentőségére hívtuk fel mi is a diákjaink figyelmét. A Víz Világnapja alkalmából több programot kínáltunk iskolánk tanulói számára. Délutáni foglalkozások alkalmával, az alsósokkal már hetekkel előtte elkezdtünk ismerkedni a víz témakörével. Sokat beszélgettünk, gyűjtöttünk, plakátokat és egyéb alkotásokat készítettünk. Az iskolában rajz- illetve fotópályázatot hirdettünk, melyre minden korosztály saját alkotását vártuk. Az elkészült műveket kiállítottuk az aulában, ahol mindenki megcsodálhatta, és leadhatta a szavazatát az állta legjobbnak ítélt képre. Március 22-én iskolánk tanulói és tanárai is kékbe öltöztek. Közösen „vízcsepp” formát alakítottunk ki, melyről fotót is készítettünk. Az aulában pedig egész nap „esernyős fotózáson” vehettek részt az osztályok, melyet rendkívül élveztek. A felsősökhöz ez alkalommal vendégül hívtuk Kertész Róbert kémia tanárt, aki érdekes és informatív kísérletekkel tarkított bemutatót tartott a 7. évfolyamnak. A tanulók számos vízzel kapcsolatos kísérletet láthattak, majd el is végezhettek néhány kísérletet Kertész Róbert segítségével. A rendkívüli kémia órát nagyon élvezték a gyerekek. A látványos kísérletekből sokat tanulhattak. Ez a nap iskolákban minden osztályában a VÍZ téma körül forgott. Akár órán, akár szünetben a díszítések és alkotások megtekintése közben is. Már az elsősök is nagyon informáltak és érdeklődőek a téma iránt, ez a tudás korosztályonként felfelé egyre bővül. Fontos, hogy átadjuk diákjainknak, hogy az élethez nélkülözhetetlen a víz, óvjuk, védjük vízkészleteinket és őket is érzékenyítsük a téma iránt.
Balogh Mária – Kissné Tombor Krisztina
Két év kihagyás után újból lehetőség nyílt jelenléti versenyzésre a sakkozó diákok számára is.
Iskolánk leány csapata ( Verőczi Janka, Bariska Lilla, Gavallér Csillag, Gavallér Csenge) ) szép sikert ért
el, mert Balatonföldváron megyei elsők lettek. Megyebajnokként ezzel jogot szereztek a
Szombathelyen megrendezésre kerülő országos Sakk Diákolimpia döntőjén való indulásra.
A megyei egyéni diákolimpia döntőjén is szépen szerepeltek tanulóink a különböző korcsoportokban.
Gavallér Csillag ezüstérmes ,Verőczi Janka bronzérmes , Bariska Lilla 4. lett. A fiúknál Tóth Botond és
Máté Adrián is egyaránt 5. helyezést ért el.
Miovecz János
Diákolimpia körzeti döntők:
Lányok IV. korcsoport 1. helyezés
Fiúk IV. korcsoport 1. helyezés
Zádor Tibor
A csaknem 5 évig tartó felújítás után abban a szerencsés helyzetben volt részünk, hogy iskolánk 10 tanulójával lehetőségünk volt eljutni a Magyar Állami Operaház nyitás előtti főpróbájára, amelyen Erkel Ferenc: Hunyadi László című háromfelvonásos operáját nézhettük meg. A látogatást többoldalú ráhangolás előzte meg. Egy videofilm által betekintést kaphattunk a felújítás kulisszatitkaiba, valamint egy, az operában dolgozó úriember személyes jelenlétével, előadásával kerülhettünk közelebb a darab témájához, történelmi hátteréhez, cselekményéhez.
Az egynapos budapesti kirándulás alkalmával volt alkalmunk arra, hogy az előadás előtt megnézzük a Gellért-hegyen a Szabadság szobrot, megcsodáljuk az Operaház belső terét, megnézzük a darabot, és a végén még a Hősök terén is tudtunk kicsit sétálni. Mindennek az anyagi forrás-hátterét az Együtt a jövőnkért’ 95 Alapítvány támogatta, amit ezúton is köszönünk.
Még szinte ki sem hűlt néhányunk helye az Állami Operaházban, sikerült ismét útra kelnünk. A már évek óta a közoktatásban működő Lázár Ervin Program tette lehetővé számunkra, hogy a 8. osztállyal megnézhettük a Nemzeti Színház egyik népszerű színdarabját, a János vitézt.
A kétfelvonásos darabban sok fiatal tehetséges kaposvári és budapesti színész, táncos mutatott tehetséget abban, hogyan lehet egy nagy múltú darabot - modern rendezéssel - közel vinni a mai tizenéves korosztályhoz. Az előadás látványosságával és derűjével remekül fenntartotta az érdeklődést egészen a darab végéig, amire aztán a diákok hallhatóan tetszésüket kinyilvánító tapssal reagáltak.
Burbucs Edit
Az idei tanévben, - a járványhelyzet miatt - osztályszinten tartottuk iskolánkban a farsangot. Az alsó tagozatos diákok szinte mind jelmezbe öltöztek, a felsőben csak néhány tanuló öltött maskarát. Pár képet mellékelek a díjazottakról és a hangulatról.
Csermann-né Huber Erika
December utolsó tanítási napján projekt-napot tartottunk, mely során több programon vehettek részt diákjaink. A karácsonyi játszóház alkalmával az osztályok forgószínpad szerűen vettek részt az „állomásokon”. Két kaposmérői személlyel kapcsolatos programelem is szerepelt a repertoárban, mindkettő a maga nemében óriási teljesítményről ad számot.
DVD-ről a Kassai Lajos tevékenységét bemutató Lovasíjász című film első részét lehetett megtekinteni (folytatása majd Hunyadi napon).
Vendégünk volt Ellenberger Csilla, aki hitének és kitartásának köszönhetően ebben az esztendőben megmászta Európa legmagasabb hegyét. Feljutott az Elbrusz keleti és nyugati ormára ugyanazon a napon. 2016 óta nem volt olyan magyar hegymászó, aki ezt a kihívást teljesítette volna! Fényképes interaktív beszámolóját csillogó szemekkel figyelték a diákok és pedagógusok egyaránt, aztán kézbe vehették jégcsákányát, speciális overálját ,felpróbálhatták bakancsát is. Az egész beszámoló nagy tanulsága, hogy szinte minden fejben dől el, ha eléggé elszánt az ember, akkor kijelentheti: Meg tudom csinálni! Gratulálunk Csillának és sok sikert kívánunk jövőbeli céljai eléréséhez.
Többféle karácsonyi finomságokat készítettek felsős tanulóink, akik vendégül látták alsós diáktársaikat is egy svédasztalos édesség kóstolóra.
„Téli sportok" váltóversenyt rendeztünk a felsősök aktív részvételével. A versenyszámok között: korcsolyázás parkettán, jégkorong teremhokival, hóember építés zsámolyokból és bólya valamint ugrókötél felhasználásával, legvégül hógolyózás imitálása szivacs kézilabdával szerepelt.
Az alsós osztályok saját termeikben különböző ajándékokat készíthettek, melyek az otthoni karácsonyfa alá kerülve, meglepetést okozhattak szüleiknek.
Mioveczné K.A., Zádor T., Miovecz J.
Egy év szünet után megünnepeltük a Magyar labdarúgás napját. A fiú és leány mérkőzések lelkes és sportszerű keretek között kerültek megrendezésre. Rengeteg gólnak tapsolhattak a diákszúrkolók és a pihenő csapatok. Az eredmény most másodlagos volt,a sportszerű örömfoci volt a lényeg. Kellemes emlékekkel , jóleső fáradtsággal tértek haza tanulóink a foci délután élményeit követően. Hajrá Hunyadi!!!
Zádor Tibor
A Magyar Diáksport Napja alkalmából szeptember 24-én idén is sportos délutánt szerveztünk tanulóink számára. Sokan kerékpárra pattantak és néhány szülővel kiegészülve elkerékpároztak a Petörke tóig, ott a nagyobbak közül a bátrabbak indián kenuval –idén is a Szent Jupát Egyesület segítségéével -körbe evezték a tavat . Akik az iskolában maradtak ,ők játékos ügyességi sorversenyben illetve labdarúgásban mutathatták meg küzdeni tudásukat. A résztvevők energia pótlásáról stílusosan egy – egy sportszelet gondoskodott.
Miovecz János
Idén sem a megszokott módon kezdtük a tanévet, elmaradt ugyanis a hagyományos tanévnyitó ünnepélyünk. Osztályfőnöki órákon kerültek ismertetésre azok az információk, melyek a tanév során prioritást élveznek. Ugyanakkor elsős tanulóinkat és szüleiket személyesen köszöntöttük szeptember 1-én az aulában. Mindemellett átadásra került- a RSZTOP -2.1.1 projekt keretében -44 tanszercsomag, valamint a SIÓ iskolatáska pályázaton nyert 17 darab írószerekkel kiegészített iskolatáska is.
Miovecz János